Tijdens de Week van het Leven van 2021 willen we opnieuw aandacht vragen voor de positie van ongeboren kinderen én voor betere hulp aan vrouwen die onbedoeld zwanger zijn. Dit jaar mocht u beslissen welke campagneboodschap de samenleving te zien krijgt tijdens de Week van het Leven.
Inmiddels is de stemming gesloten. Dit zijn de uitkomsten:
Het kind een klompje cellen? Mijn lichaam, mijn keuze? Baas in eigen buik? Zomaar wat voorbeelden waarbij de realiteit rond abortus anders wordt voorgesteld dan die is. Bij dit campagnevoorstel draaien we de slogans om en zetten hier de feiten vóór het leven tegenover. Met kernachtige zinnen en beelden dagen we mensen uit: ‘Bekijk het eens van de andere kant! Zullen we werk maken van echte hulp aan moeder en kind? Kijk op weekvanhetleven.nl.’
Naast de hiernaast uitgewerkte videoscripts zijn er meer boodschappen mogelijk, bijvoorbeeld voor een radiospotje:
Dit campagnevoorstel bestaat uit twee met elkaar samenhangende videoboodschappen. De boodschap van deze campagne is dat ieder ongeboren kind een toekomst verdient. Net als wij. Abortus ontneemt een kind die toekomst. We roepen op om werk te maken van goede hulp aan moeder én kind.
Dan hopen we dat u naast het uitbrengen van uw stem ook meehelpt om deze financieel mogelijk te maken. Dat kan onderaan de pagina na het uitbrengen van uw stem. Namens de allerkleinsten alvast hartelijk dank!