Crowdfundingsactie groot succes – verspreiding van flyer gaat door

In nieuws

De crowdfundingsactie voor Week van het Leven is een groot succes! In slechts een paar weken tijd is €140.000 gedoneerd. Dat betekent dat de huis-aan-huis verspreiding van de flyer1 tijdens de Week van het Leven (11-16 november) doorgaat. Diederik van Dijk, voorzitter van het Platform Zorg voor Leven: ‘We zijn verwonderd en dankbaar dat er zó snel zóveel geld bij elkaar is gebracht. Dat laat zien dat heel veel mensen zich sterk willen maken voor ongeboren kinderen en hun moeders. Het thema leeft! Dat is hartverwarmend.’

Door een meevaller in de kosten is er zelfs nog geld over voor extra acties. Van Dijk: ‘Elke euro wordt besteed aan het verspreiden van de boodschap waar mensen voor hebben gegeven. Het geld dat al gedoneerd is en eventueel nog binnenkomt, wordt besteed aan een extra advertentiecampagne in de landelijke bladen. Daarmee bereiken we nóg meer mensen, dus ook mensen met een nee-nee sticker.’

Waarom deze actie?

Nog steeds vinden er ieder jaar opnieuw 30.000 abortussen plaats in Nederland. Met de verspreiding van de flyer wil het Platform Zorg voor Leven het maatschappelijke gesprek op gang brengen over de nood die hierachter voor de moeder en haar kindje schuilgaat. In de flyer wordt aandacht gevraagd voor de grote nood van vrouwen die een abortus overwegen, de bescherming die een ongeboren kindje verdient én de hulp die er mogelijk is. Het platform hoopt dat de samenleving en de politiek zich hierdoor bewust worden van de nood en dat er meer en betere hulp beschikbaar komt.

 

Recente berichten